top of page
  • תמונת הסופר/תאיציק

הדרך אל מרחב הנשימה


"ידידי , באמצעות ביסוס הבהירות הקסומה של הקשב,

תוכלו להרפות מהניסיון להיאחז בעבר ובעתיד,

להתגבר על היצמדות וצער

לנטוש את הדבקות והחרדות,

ולעורר בליבכם חופש בלתי מעורער , כאן ועכשיו."

  • בודהה


באגדות בכל העולם מסופר על אנשים שחיפשו אחר שיקוי פלאים שיספק להם הגנה מפני הסבל.

האם יש שכזה?



אני הגעתי אל המים כחלק מהחיפוש שלי אחר מקום של שקט, מקום שבו אוכל להתחבר אל תוך עצמי.



במשך שנים עבדתי בטיפול וחינוך ילדים בסיכון, ילדים שבאים מרקע של הזנחה, התעללות וקושי בתפקוד הורי. העבודה עם הילדים הייתה עבורי מפגש עם חלקים של עצמי כילד, אולי רציתי לרפא את עצמי ואולי חיפשתי בילדים הללו את הילד שנמצא בתוכי. בכל השנים שעבדתי בטיפול בילדים הרגשתי כי אני אוהב את עבודתי. הנתינה של הילדים (בעיקר אהבתם) מלאה אותי והייתי מסופק. ידעתי כי זה היעוד שלי בחיים. עדיין לא ידעתי אז כי חיי עומדים להשתנות מהקצה אל הקצה.

בשנת 2006 , כשפרצה מלחמת לבנון השנייה, התגייסתי כאיש מילואים והשתתפתי במלחמה. במהלך המלחמה נפצעתי ונאלצתי לעבור תקופה ארוכה של שיקום אשר נמשכת עד היום ולבטח תימשך כל החיים.

המפגש עם המוות, האפסיות שלי כאדם, עם אפסיות גופי ונפשי טלטלה אותי עד מאוד והדגישה בחיי את עובדת ארעיותנו בעולם.

תקופה ארוכה אחרי המלחמה הסתובבתי עם תחושות קשות של חוסר שקט פנימי, מתחים וכעסים על עצמי ועל העולם, הלכתי לאיבוד.

כשהגעתי לטיפול ראשו


ן במים, חשבתי לעצמי שזה עוד טיפול, עוד ניסיון לחפש חוויה שתעשה לי טוב. לא האמנתי שאני עומד בפני מסע חשוב בחיי. תחילתו של מסע חזרה אל עצמי. לאחר תקופה של טיפול בעצמי בתוך המים עם מטפלת שהיה לי אתה חיבור חזק נפתחה בפני האפשרות ללמוד את הטיפול. התחלתי ללמוד טיפול במים ועברתי מסע קסום בפני עצמו.

בתהליך הלמידה גיליתי מה זה להיות נוכח, מודע ומחובר לתודעה שלי, לעצמי, לסבלי ולהנאותיי כאחד. גיליתי את המקומות בהן אני יכול להיות, לחשוב, להרגיש והדבר החשוב ביותר שהבנתי שדרך קשב ונוכחות אמיצה אני מקבל את ההגנה האמתית.

בתוך המים, בצלילה אל העומקים הפנימיים של נפשי, גיליתי את כוחה של הנשימה ואת האפשרות לחוות רגעים של לידה של חלקים חדשים בתוכי. המפגש הזה גרם לי לרצות ללמוד ולחקור את הנשימה ומצאתי בית ב"בית להיוולד מחדש " של חנן וטלי זוהר . שם התחלתי את מסעי עם הריברסינג- ריפוי בנשימה.

כיום אני מטפל בשיטה מופלאה זו ומלווה אנשים בתהליכי שינוי, בתוך המים ומחוצה להם. הנשימה בשבילי היא שיקוף חיינו כבני אדם . היא יכולה לשהיות שטחית וקצרה וכך גם חיינו מכווצים, מנותקים וחסרי מרחב והיא יכולה להיות עמוקה , מלאה ורחבה ומובילה אותנו יום יום אל עבר חיים נוכחיים, ערים ומלאים יותר.

כל אדם צריך להרגיש שיש לו מרחב נשימה ואני אשמח ללוות אתכם ולגלות יחד את המקום הזה עבורכם.



bottom of page